Algemene voorwaarden
Praktijk Eigen Plek
Artikel 1 Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle mondelinge en
schriftelijke offertes en overeenkomsten van of met en alle daarmee verband
houdende handelingen, zowel van voorbereidende als uitvoerende aard.
Artikel 2 Definities
2.1 Onder opdrachtnemer wordt verstaan Praktijk Eigen Plek.
2.2 Onder opdrachtgever wordt verstaan de persoon die met Praktijk Eigen Plek een overeenkomst sluit
of wenst te sluiten, dan wel een opdracht verstrekt en gebruik maakt van de aangeboden diensten
van Praktijk Eigen Plek.
2.3 Als overeenkomst wordt gezien alle afspraken die gemaakt worden tussen opdrachtgever en
opdrachtnemer over de aan te bieden diensten. Deze afspraken worden mondeling of schriftelijk
bevestigd aan opdrachtgever.
Artikel 3 Bedrijfsomschrijving
Praktijk Eigen Plek richt zich op coaching en ondersteuning binnen het werkveld van persoonlijke
ontwikkeling in de meest ruime zin.
Artikel 4 Uitvoering van de overeenkomst
4.1 Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uitvoeren.
Opdrachtnemer heeft jegens de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan
derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.
4.2 Door bevestiging van de overeenkomst en deze algemene voorwaarden geeft opdrachtgever
toestemming haar NAW gegevens plus e-mailadres en telefoonnummer te gebruiken voor
vastleggingin het klantenbestand van opdrachtnemer voor administratiedoeleinden.
4.3 De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle informatie, waarvan opdrachtgever aangeeft dat deze
noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze nodig zijn
voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt.
Indien deze gegevens niet tijdig zijn verstrekt behoudt opdrachtnemer zich het recht voor de
uitvoering van de overeenkomst op te schorten.
Artikel 5 Prijzen en offertes
5.1 Alle offertes en prijsopgaven door opdrachtnemer gedaan, zijn vrijblijvend, zowel wat betreft prijs,
inhoud en levertijd en vervallen na 30 dagen.
5.2 De kosten bedragen € 187,50 per sessie. Dit bedrag is inclusief BTW.
Eventuele extra bijkomende kosten, zoals verslaglegging,reiskosten, inhuur derden, middelen e.d.
zijn niet inbegrepen bij de prijs.
5.3 Offertes zijn gebaseerd op de bij opdrachtnemer beschikbare informatie.
5.4 Op verzoek van opdrachtgever kan verslaglegging van de coachingsessie gedaan worden. De extra
tijd die hieraan besteed wordt, wordt gefactureerd.
Artikel 6 Betalingsvoorwaarden
6.1 Betaling dient te geschieden door middel van een bankoverschrijving.
6.2 De opdrachtgever blijft ten alle tijden verplicht om het volledige factuurbedrag te betalen.
6.3 Bij niet tijdige betaling of het verzuimen van de betaling is opdrachtgever van rechtswege in
verzuim. Opdrachtgever is vanaf dat moment wettelijke rente verschuldigd over het openstaande
bedrag. Indien opdrachtnemer de vordering ter incasso uit handen geeft, is opdrachtgever tevens
verschuldigd de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten, die met deze incasso gemoeid zijn, te
betalen.
6.4 Bij eventuele bezwaren betreffende de factuur, dient opdrachtgever dit, binnen 24 uur na het
ontvangen van de factuur, schriftelijk kenbaar te maken bij opdrachtnemer.
6.5 De betalingsverplichting vervalt niet als de opdrachtgever de overeenkomst beëindigt.
Artikel 7 Duur en beëindiging
7.1 De overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer kan ten alle tijden op ieder gewenst
moment, door beide partijen, worden beëindigd, dan wel worden verlengd.
7.2 De beëindiging van de overeenkomst doet niets af aan het feit, dat de financiële verplichting nog
nagekomen moet worden.
Artikel 8 Annulering door opdrachtnemer
Opdrachtnemer behoudt zich het recht om een coaching sessie te annuleren zonder opgave van
redenen dan wel een cliënt te weigeren. Opdrachtnemer betaalt in dat geval 100% van het tot dan toe
door opdrachtgever betaalde bedrag terug, waarmee de overeenkomst is beëindigd, zonder verder
verplichtingen of aanspraken over en weer.
Artikel 9 Het verzetten van coachingsafspraken
9.1 Indien opdrachtgever de door hem/haar gemaakte afspraak binnen 12 uur voor de desbetreffende
afspraak annuleert, zal opdrachtnemer 50% van de sessiekosten in rekening brengen en is
opdrachtgever verplicht deze te betalen. Afspraken die geannuleerd of verzet worden voor deze tijd
zullen niet in rekening worden gebracht.
9.2 Bij het niet verschijnen van opdrachtgever op een geplande afspraak worden 100% van de
sessiekosten in rekening gebracht en is opdrachtgever verplicht deze te betalen.
9.3 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken te verzetten of te annuleren indien zij niet
naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.
Artikel 10 Geheimhouding
10.1 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het kader van
de sessie.
10.2 In het geval van dreigend gevaar voor zowel opdrachtnemer als de samenleving, behoudt
opdrachtnemer zich het recht de geheimhouding te doorbreken en zal zij de daartoe bevoegde en
bestemde instanties inlichten.
10.3 Indien op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak opdrachtnemer verplicht
is vertrouwelijke informatie, aan door de wet of de bevoegde rechter aangewezen derden, te
verstrekken en opdrachtnemer zich ter zake niet kan beroepen op een wettelijk dan wel door de
bevoegde rechter erkend of toegestaan recht van verschoning, dan is opdrachtnemer niet gehouden
tot schadevergoeding of schadeloosstelling.
Artikel 11 Aansprakelijkheid
11.1 Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade ontstaan door of in verband
met de door haar verrichte diensten.
11.2 De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans
dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
11.3 In afwijking van hetgeen in lid 2 van dit artikel is bepaald, wordt bij een opdracht met eenlangere
looptijd dan zes maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden
verschuldigde factuurbedrag.
11.4 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade, die opdrachtgever lijdt,
ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van of tijdens een sessie.
Opdrachtgever blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor de door hem/haar gemaakte keuzes.
11.5 Elke aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of
gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.
11.6 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor het resultaat van het coachingtraject. Opdrachtgever
blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor zijn/haar proces en uitvoering van het meegegeven
huiswerk.
Artikel 12 Klachten en geschillen
12.1 Indien opdrachtgever klachten heeft over de verrichtte werkzaamheden dient zij/hij dit binnen 24
uur na het ontstaan van de klacht schriftelijk kenbaar te maken bij de opdrachtnemer.
12.2 Na kennisname en bespreking van de klacht met opdrachtgever zal opdrachtnemer zo goed
mogelijk uitvoering geven aan de gekozen oplossingsrichting.
Deze voorwaarden zijn van toepassing op de dienstverlening van Praktijk Eigen Plek en voor het laatst
gewijzigd op 30-07-2024.